شرکت داده پردازی نیکان مهام | سامانه یکپارچه مدیریت ارز(سیما)
سامانه یکپارچه مدیریت ارز
نرمافزار سیما مبتنی بر نیاز نظام بانکی در حوزه تراکنشهای ارزی بر بستر خدمات کارگزاران ارزی ایجاد شدهاست و با توجه به تجربه چندین ساله تیم تحلیل نرمافزار در این حوزه، سعی بر آن شده تا جایگزینی مناسب و هزینهاثربخش برای مدیریت فرآیندهای حوزه تراکنشهای ارزی باشد.
ویژگی های سیما
فرآیندمحور
تمامی فرآیندهای استاندارد برای وصول، پرداخت و انتقال ارز، در دو مرحله پیشنویس و نهایی در نرمافزار طراحی شدهاست. همچنین برای هر عملیاتی ریز فرایندها نیز طراحی شدهاست.
سریع
نرمافزار به گونهای طراحی شده تا با تعریف فرآیندها و مقادیر پیش فرض، عملیات ثبت درخواست وصول و پرداخت، پیگیری درخواستها در کمترین زمان صورت پذیرد.
یکپارچه
تمامی فرآیندهای پرداخت، وصول، نقل و انتقال، انتخاب کارگزار، نامهنگاریها و سایر عملیات جانبی حوزه مدیریت ارز، در سامانه به صورت کاملا یکپارچه پیادهسازی شدهاست.
امنیت نرمافزار
با توجه به حساسیت حوزه فعالیت، نرمافزار بر اساس پروتکلهای امنیت نرمافزار روز دنیا توسعه دادهشده و تستهای نفوذ مختلف بر روی آن صورت گرفتهاست.
گزارشگیری و تحلیلپذیری
سامانه دارای بخش گزارشگیری جامع و پویا است که امکان مشاهده و استخراج گزارشهای مدیریتی، تحلیلی و عملیاتی را در قالبهای مختلف فراهم میسازد. این ویژگی به مدیران کمک میکند تصمیمات بهینه و مبتنی بر داده اتخاذ نمایند.
کاربرپسند
رابط کاربری نرمافزار به گونهای طراحی شدهاست که کاربران در سطوح مختلف به سادگی بتوانند از امکانات آن بهرهبرداری کنند. طراحی ساده، دسترسی سریع به امکانات، و پشتیبانی از چندزبانه بودن، تجربه کاربری روان و لذتبخشی را فراهم مینماید.
وصول، پرداخت و تبدیل و انتقال
هدف اصلی این سامانه مدیریت وصول، پرداخت، تبدیل و انتقال ارزی است. در این قسمت کارشناس کارگزاری امکان ثبت اولیه درخواستهای وصول، پرداخت، تبدیل و انتقال را با توجه به سقف اعتبار مشتری، میزان کارمزد، نوع ارز انتخابی و نرخ تبدیل ارز را دارد. پس از ثبت اولیه ناظر و یا مدیر عملیات ارزی امکان تائید و ثبت نهایی درخواست را دارد.
- تعیین نوع ارز و نرخ تبدیل
- محل تامین وجه
- محاسبه مانده مشتری به صورت اتوماتیک
- نمایش وجوه در راه، محققشده و خارجشده
- امکان تقسیم حواله به بیش از یک کارگزار
- امکان وصول و پرداخت چندمرحلهای
- پیام هشدار سقف اعتبارسنجی
- فعالسازی، تعیین نحوه و زمان وصول کارمزد
- تعریف هزینههای مازاد حواله
- انواع کارتابل منطبق با سطوح دسترسی (کارشناس، مدیر، مالی و ...)
- قابلیت ابطال فرآیندها با توجه سطوح دسترسی
- افزودن مشتری/کارگزار/شرکت به لیست خاکستری
مدیریت اطلاعات پایه
مدیریت اطلاعات پایه شامل تعریف موجودیتهای سامانه میباشد که در انجام فرآیندهای وصول، پرداخت و نقل و انتقالات لازم هستند. فرآیندهای اصلی این بخش از سامانه ایجاد و ویرایش مشتریان،کارگزاران، شرکتها و نمایندگان در کنار ثبت نرخ کارمزد برای هر یک در شش سطح ارزی مختلف، ایجاد و ویرایش کاربران سیستم در سطوح مختلف، تعیین مبنای نرخ تبدیل ارز و ... هستند.
- تعریف و ویرایش مشتریان/کارگزاران/ شرکتها
- تعریف کلیه اطلاعات هویتی مشتریان/کارگزاران/شرکتها
- تعیین میزان سقف اعتبار
- تعیین کارمزد تا شش سطح ارزی
- اعتبار سنجی سقف اعتبار در سه سطح
- تعریف اعتبار در دسترس مشتری/کارگزار
- تعریف و ویرایش سطوح کاربری (ادمین، مدیر، ناظر، کارشناس، مالی)
- ایمپورت تراکنشهای قبل از سیما
- تعیین مبنای نرخ تبدیل ارز
- تعاریف اولیه ارزها، استانها، شهرها و ...
گزارش ها
با توجه به شناخت کامل مجموعه سیما از فرآیندهای موجود در رابطه با مدیریت وجوه ارزی، کلیه گزارشهای لازم جهت تصمیمگیری، مدیریت و ارائه به نهادهای نظارتی در سامانه سیما به صورت پیشفرض قرار گرفتهاست. همچنین در صورت نیاز مشتریان محترم امکان خصوصیسازی و طراحی گزارشهای دیگر در کمترین زمان ممکن قابل پیادهسازی است.
- گزارش کلی مشتریان
- گزارش کلی کارگزاران
- گزارش گردش حساب مشتری/کارگزار
- گزارش ریز کارمزدها
- گزارش لیست خاکستری
- گزارش رسوب
- گزارش نرخ کارمزد
- گزارش مانده اعتبار کارگزاران
مدیریت مکاتبات
مکاتبات تراکنشهای ارزی از مهمترین مستندات این کسبوکار میباشد که مکانیزه کردن و اتوماسیون این فرآیند در سامانه سیما به صورت کاربرپسندانهای پیادهسازی شدهاست. با کمک این قابلیت تولید نامهها با قالب استاندارد به صورت اتوماتیک با توجه به اطلاعات مشتریان و یا کارگزاران تولید و بایگانی میشود. همچنین امکان بایگانی دیجیتال سایر مکاتبات بین مشتریان و کارگزاران با مجموعه شما در این سامانه فراهم شدهاست.
- پیشنویس مکاتبات ثبت اولیه وصول
- پیشنویس مکاتبات ثبت نهایی وصول
- پیشنویس مکاتبات ثبت اولیه پرداخت
- پیشنویس مکاتبات ثبت نهایی پرداخت
ثبت کلیه وقایع
با توجه به حساسیت موضوع تراکنشهای ارزی و نیاز پاسخگویی به نهادهای نظارتی، یکی از مهمترین قابلیتهای سیستمهای اینچنینی ثبت کلیه وقایع، ورودها و خروجها به سامانه، سابقه ثبت و ویرایش اطلاعات و ... باید باشد که در سامانه سیما با بالاترین میزان دقت و امنیت پیادهسازی شدهاست.
- تاریخچه تولید مکاتبات
- تاریخچه ورود و خروج کاربران
- تاریخچه ویرایشهای انجام شده توسط کاربران با جزئیات کامل
- تاریخچه تائیدیههای صادرشده
- تاریخچه حذف اطلاعات و آرشیو اطلاعات حذف شده
- تاریخچه تغییرات سیستم
درخواست دمو
آدرس: تهران - شهرک والفجر، بلوار بابائیان، خیابان افق، ساختمان پارک علم و فناوری، طبقه چهارم
کد پستی: 1659644297
ایمیل: info@hexatech.ir